Procedura wyboru operacji przez LGD
Decyzję o skierowaniu projektu do realizacji podejmuje organ decyzyjny LGD – Rada. Do wyłącznych kompetencji Rady należy analiza i ocena projektu pod względem zgodności operacji z LSR. Rada może przy tym korzystać z analiz i ocen niezależnych ekspertów.
Zgodnie z Regulaminem organizacyjnym Rady, członkowie Rady nie mogą być zatrudnieni w Biurze LGD określona została także procedura wyłączenia z oceny projektów członków Rady mających związek z projektem. Procedura wyboru operacji przez LGD zawiera szczegółowe procedury oceny zgodności operacji z LSR i z Lokalnymi Kryteriami Wyboru. Przedstawia się ona następująco:
Przedmiot procedury:
Procedura wyboru operacji przez LGD (przeznaczonych do finansowania w ramach działania osi IV PROW 2007-2013 „Wdrażanie lokalnych strategii rozwoju”).
Obszar:
Od przyjęcia wniosku przez Biuro LGD do przekazania dokumentów Urzędowi Marszałkowskiemu w Łodzi.
Funkcja:
Procedura opisuje obieg dokumentów oraz sposoby organizacji naboru wniosków. Poprzedzona jest ogłoszeniem naboru przez biuro LGD zgodnie z harmonogramem realizacji Leader oraz powiadomieniem członków Rady o miejscu i terminie obrad oraz podaniem tej informacji do wiadomości publicznej.